top of page

תיק מניות סולידי - 5 כללים שישמרו לכם על לחץ דם רגוע


השקעות תנודתיות ועתירות סיכון הן בהחלט מקור לאדרנלין ולריגוש – אך לא כל המשקיעים אוהבים את החוויה שהשקעות תנודתיות מספקות. תיק מניות סולידי, לעומת זאת, מאפשר לנו להיות רגועים יותר – לפחות בכל הנוגע לכסף שלנו.

לפני שניגש לכללים עצמם, חשוב לציין – השקעה במניות אינה חייבת להיות השקעה מסוכנת; ישנם אפיקי השקעה סולידיים ובטוחים יחסית גם בשוק ההון – וחשוב לזכור שבטווח הארוך הבורסה מציגה שיעורי תשואה גבוהים ויציבים.

ולאחר ההקדמה הזו – קדימה, לכללים:

כלל ראשון בבניית תיק מניות סולידי: לפזר, לפזר, לפזר

​לא לשים את כל הביצים בסל אחד – הכלל הוותיק הזה תקף בהחלט גם בתחום ההשקעות. איך מפזרים? כמה שיותר. פיזור בין חברות, למשל על ידי רכישת תעודות סל המייצגות עשרות ואף מאות חברות; פיזור גאוגרפי, על ידי רכישה של מניות ותעודות סל המייצגות כלכלות של מספר מדינות; פיזור ענפי, על ידי השקעה בענפי כלכלה שונים; פיזור מבחינת גודל – השקעה בחברות בגדלים שונים; פיזור במטבעות – שערי המניות נקבעים במטבעות שונים, ולכן חלק מהסיכון טמון בשינויים בשער המטבע.

כלל שני לתיק מניות סולידי: אגרות חוב ממשלתיות

ממש כמו האמא המודאגת שרוצה שהבן שלה יעבוד במשרה ממשלתית "מסודרת", כך גם אגרות חוב ממשלתיות הן השקעה "בטוחה". כמובן, אם מדובר במדינות "מכובדות", ולא באגרות חוב של מדינות בעלות כלכלה רעועה ושלטון לא יציב. אגרות חוב של ממשלת ארצות הברית הן הסמן הימני של ההשקעה הסולידית, וכך גם אגרות חוב של ממשלת שוויץ.

כלל שלישי לתיק מניות סולידי: חברות גדולות, תשתיות ואוצרות טבע

קשה להתנבא, אמר אינשטיין, והוסיף - בעיקר על העתיד. עם זאת, חברות ענק העוסקות בתחומים שמאופיינים ביציבות ובהתנהלות ארוכת-שנים, נותנות היבט נוסף של סולידיות. חברות שעובדות מול לקוחות ממשלתיים ברחבי העולם, בהתחייבויות ארוכות שנים – מהוות גם הן מועמדות ראויות לתיק מניות סולידי.

כלל רביעי: התנהלות יציבה לאורך שנים

ניתוח מתמטי מעמיק, כמו זה שמציעה מערכת צ'ריס, הוא פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון, והוא ייחודי ללקוחות מערכת צ'ריס: שקלול ועיבוד של נתוני המסחר היומיים של המניה, לאורך שלוש שנות המסחר האחרונות, מאפשר לצ'ריס להצביע על המניות היציבות יותר, ולנפות את המניות שנתוניהן עלולים להיות פחות יציבים.

כלל חמישי: לנשום עמוק ולא להתמכר למידע ולנתונים

ההיסטוריה מלמדת שהשקעה לטווח ארוך במניות היא השקעה משתלמת ביותר. עם זאת, בבחינה בפרקי זמן קצרים, יתכנו עליות ומורדות בשווי ההשקעה. לכן, חשוב להגדיר (ולזכור זאת ביומיום) את טווח ההשקעה, ולבחון את ההישגים ואת היציבות לאור לוח הזמנים שקבעתם. הדרך לבחון את "הצלחת" ההשקעה שלכם במניות דומה במינה רבה להשקעה בנדל"ן – רוב המשקיעים אינם בודקים ברמה היומית את שווי הנכס הנדל"ני שלהם, מהסיבה הפשוטה שמחירי הדירות אינם מתעדכנים בכל שעה באתרי הבורסה; תיק מניות סולידי יש לבחון אחת למספר חודשים, ולקבל החלטות אחת לשנה, למשל. במערכת צ'ריס ניתן ניהול תיקים וירטואליים באופן בלתי מוגבל, וכן להיעזר בפונקציות נוספות על מנת לבחון את ההשקעה שלכם לאורך זמן באופן המבוסס והעדכני ביותר – על סמך נתוני המסחר של אלפי מניות בבורסות שונות בעולם.

0 comments
bottom of page