top of page

חופש גדול, הזדמנות גדולה: 4 דברים שהילדים שלכם יכולים ללמוד על השקעות


מכל ההשקעות שלנו, ההשקעה בילדים היא כמובן ההשקעה האהובה ביותר, למרות שהתשואה עליה אמנם אינה נמדדת בשקלים או בדולרים.

הפעם אנחנו ממליצים לכם לנצל את הקיץ כדי להפוך את ההתנהלות הכספית של הילדים (או המתבגרים) למודעת ומושכלת יותר. החופש הגדול הוא כידוע "משאבה" גדולה של הוצאות, ולכן הוא גם הזדמנות נפלאה להעניק לדור הצעיר כלים בריאים לחיים פיננסיים. הנה 5 דברים שתוכלו ללמד אותם – ובהנאה:

1 - לנהל תקציב מוגדר

עבודה עם תקציב היא כלי עבודה חשוב לחיים, ואפילו הכרחי. מכיוון שמדובר בבני אדם צעירים ופחות מנוסים, אפשר להתחיל מתכנון תקציב לטווח קצר יחסית – יום, יומיים, שבוע או אירוע – למשל תקציב ל"יום כיף" או ל"נסיעה לירושלים". בחרו טווח זמן, והגדירו את התקציב – ותנו לילד אל לנער לתכנן את ההוצאות שלו.

2 - להגדיר מטרה ראויה לחסכון – ולהבין מה צריך לעשות כדי להשיג אותה

חודשיים הם בהחלט פרק זמן ראוי כדי להציג מטרה מעניינת, ולהשיג אותה.

מטרה כזו יכולה להיות משחק, טיול, בגד – כל ילד יבחר לעצמו את המטרה שהוא מוכן להתאמץ בשבילה. יש לו מטרה מוגדרת? עכשיו אפשר לבדוק כמה היא עולה, והאם ניתן להשיג את המטרה בחודשי החופש, או שיהיה צורך לחכות למתנות של סבתא לכבוד ראש השנה...

ובאופן מעשי: אפשר להציע לילד "תשואה" – על כל סכום שיחסוך באמצעות הפחתת הצריכה השוטפת, יקבל "מענק" על הצלחתו.

3 - להבין מהי השקעה ומהם אפיקי השקעה

ממש כמו במשחקי גביע העולם (או באירווויזיון) – גם בהשקעות מדינות יכולות "לנצח" מדינות אחרות וענפי כלכלה יכולים לגבור זה על זה.

נצלו את פלטפורמת ההשקעות של צ'ריס כדי להתנסות בהשקעות "דמו". תוכלו להתנסות בבניית תיק אישי, ומומלץ להתרכז בהשוואה של פרמטר אחד או שניים בלבד (למשל – השקעה בכלכלה האמריקאית או מול השקעה בבורסה הישראלית; השקעה במניות נפט מול השקעה במניות תרופות וכדומה).

בניתם תיק? אתם מוזמנים לעקוב אחריו לאורך הקיץ, להסביר לעצמכם את ההתפתחויות ולהכיר ארצות וענפים מרתקים.

4 - להתנסות בצרכנות נבונה

באופן עקרוני, הדרך בה וורן באפט בוחן את המניות שהוא קונה והדרך בה צרכנים משווים מוצרים ומחירים – היא דרך דומה.

הקיץ הוא זמן מצוין להפוך את ההחלטות הצרכניות שלנו למושכלות יותר. האם "להשקיע" בגלידה תוצרת בית או "להשקיע" בקרחון פשוט? אתם מוזמנים להפוך את ההחלטה ה"כבדה" הזו להחלטה מושכלת, כחלק ממשחק-לימודי משפחתי. מה המרכיבים של כל מוצר? כמה הנאה יש בו? מה הערך התזונתי שלו? בקיצור, הכניסו כלים של קבלת החלטות בהשקעות גם להחלטות "קטנות", וכך הילדים יתאמנו בצרכנות נבונה, בהשקעה מודעת וגם בעבודת תחקיר בריאה.

ומה הקשר בין כל זה לבין צ'ריס?

יותר ויותר הורים ואנשי חינוך מבינים היום, שחינוך פיננסי בכלל וחינוך לחסכון, להשקעה ולקבלת החלטות מושכלת הוא חלק חשוב בהכנת הדור הצעיר לחיים האמיתיים.

פלטפורמת ההשקעות של צ'ריס מאפשרת להכיר את עולם ההשקעות; הפשטות שלה והאפשרות לנהל השקעות באופן ריאלי לגמרי – אך בצורה וירטואלית לחלוטין – מהווים הזדמנות נהדרת להתנסות בניהול השקעות, ולא רק למבוגרים.

0 comments
bottom of page