top of page

"מבין במניות", "אשף בורסה" או מודל מתמטי?


הפעם נידרש לכמה כינויים ותארים לא רשמיים, שהשימוש בהם נפוץ – ונבחן אותם לעומק.

"להבין במניות", "להבין בבורסה"

כל אחד יכול. באתר הבורסה ובאתרי העיתונות הכלכלית יש הסברים פשוטים על מהלך המסחר וכלליו, על העלויות, על השלבים וכן על ההשפעות השונות שיש למהלכים (כלכליים, פוליטיים ואפילו למזג האוויר) על שוק המניות.

​כך ותוכל ללמוד איך לעקוב אחר שינויים מהותיים: גילו נפט? המניה עלתה. תרופה חדשה קיבלה אישור או הצליחה בניסוי? המניה של החברה עולה. הרגולטור מחמיר או מקל? וכן הלאה. מי שמקדיש מעט זמן לקריאה – יבין את התהליכים בבורסה כמו אותו אחד ש"מבין במניות" ואולי אף יותר.

האם חשוב להבין איך זה עובד?

תלוי. חשוב להבין תהליכים ולהכיר את חוקי המשחק, אבל ממש לא חשוב "לשחות" בטכנולוגיה. אפשר להיות סוחר נדל"ן מעולה בלי להבין בסוגים שונים של ברזל ומלט, ואפשר להמליץ על מכשיר סלולרי בלי להבין מהו "תא סלולרי". כשמנסים להיכנס לעניינים ולהבין את עולם ההשקעות, חשוב לחקור בדברים עצמם, לא בהיבטים שהם חסרי משמעות (ועמוסים בפרטים).

האם יש מי ש"ניצח את הבורסה"?

יכול להיות. ויכול להיות שיש פייה טובה שמחליפה שיני חלב שנפלו ומביאה במקומן מתנות לילדים. אבל בעולם ההשקעות, אין הצלחה מלאה. "אשף הבורסה" שאתם מכירים אולי הצליח כמה פעמים – אבל אין לנו ספק שהוא גם נכשל פה ושם. הוא פשוט פחות מדבר על זה (וזה מובן לגמרי).

אנחנו חיים בעולם של חוסר וודאות.

גם עולם ההשקעות הוא כזה. יש בו השקעות בטוחות (כמעט) – כאגרות חוב ממשלתיות, אבל התשואות שלהן נמוכות ואפילו מגיעה לתשואה שלילית – לפיה אינך מקבל אפילו את סכום ההשקעה; כדי להשיג תשואה גבוהה יותר – יש צורך בסיכון.

ידע הוא כוח. הרבה ידע - הוא הרבה כוח.

אנחנו לא יודעים מה יקרה בעתיד, אבל אם נדע מה קרה בעבר – נוכל לאפיין את המצב הנוכחי באופן סביר ומבוסס יותר. מודל הניתוח של צ'ריס מבוסס על נתוני המסחר המפורטים של כ-9,000 מניות הנסחרות בארבע בורסות שונות בעולם, לאורך שלוש השנים האחרונות. זהו בסיס ידע מוצק ורחב, שאינו זמין באופן כה פשוט וזול למשקיע היחיד.

התיק האופטימלי של צ'ריס

צ'ריס מאפשרת לך לבנות תיק מניות אופטימלי המותאם לצרכים ולמאפייני ההשקעה שלך, ומבוסס על מודל מתמטי בדוק, ועל מסד נתונים עצום המתעדכן מדי יום.

היושרה והתהליך השקוף של צ'ריס

בעולם בו לשחקנים רבים כל כך יש אינטרס – בנקים, בתי השקעות ועוד – המודל הברור והשקוף של צ'ריס בונה לך תיק השקעות אופטימלי ומותאם אישית. מודל הרווח של צ'ריס מבוסס על דמי מנוי של המשתמשים, ואינו מושפע ממבנה התיק כלל. בנוסף, במערכת צ'ריס ניתן לנהל תיק וירטואלי בלבד; המעבר לעולם ההשקעות האמיתי, בחשבון הבנק של הלקוח, מתבצע על ידי הלקוח בלבד, ואינו נוגע לנו.

0 comments
bottom of page