top of page

תיק השקעה – מה זה, ואיך יוצרים תיק כזה?


תיק השקעה – פורטפוליו בלעז – הוא "תיק" כמו כל תיק אחר. כשם שתיק עבודות של אמן מכיל את יצירותיו, ותיק עזרה ראשונה מכיל את הציוד הדרוש לעזרה ראשונה, כך תיק ההשקעות מכיל את פירוט הנכסים שלנו. כל נכס נוצר על ידי השקעה, בין אם מדובר בהשקעה במניות או בבעלות בחברה או בעסק, או בתיק השקעות משפחתי או אישי.

כיום, המונח פורטפוליו – תיק השקעות – מציין את כלל הנכסים של ארגון או של אדם. בעבר הרחוק, היה צורך בתיק של ממש, כדי לשאת בו מטבעות זהב, תכשיטים ואבנים יקרות – שהיו תיק הנכסים. לימים, עם המצאת המניות, מדובר היה בפיסות נייר מודפסות, שהיה צריך לאגד אותן בתיק משלהן. כיום, הפורטפוליו שלנו אינו "תיק" של ממש, וניתן לנהל אותו בקובץ אקסל פשוט, ללא צורך בתיק כלשהו.

הנה כמה תשובות קצרות לשאלות המרכזיות ששואלים אותנו בעניין תיק השקעות:

תיק השקעות – ממה הוא מורכב?

המרכיבים השונים היוצרים את תיק ההשקעות נבדלים זה מזה בהיבטים שונים; הדרך המקובלת היא להבחין בין נכסים "סחירים" כגון ניירות ערך, מזומנים, קרנות ותעודות סחירות, ואף תכשיטים, לבין נכסים "לא סחירים", כגון דירות, מגרשים ונכסי נדל"ן אחרים. אמת, גם הנכסים ה"לא סחירים" ניתנים לקניה ולמכירה, אך מדובר בתהליך מורכב יותר – הן מבחינה מסחרית והן מבחינת מיסוי, ולכן נכסים אלה נבדלים ממזומנים ומניירות ערך שונים, שאותם ניתן לקנות או למכור בלחיצת כפתור (ברוב המקרים).

איך בונים תיק השקעות אופטימלי?

בניית תיק השקעות היא מהלך שיש בו מרכיב חשוב להתאמה האישית. אין בנמצא תיק אידיאלי אחד שמתאים לכל אדם – תיק אופטימלי הוא תיק שמותאם באופן מיטבי לציפיות, לצרכים, לאופי של בעליו ולנכסים העומדים לרשותו ליצירת תיק זה. על מנת לבנות תיק השקעות אופטימלי מומלץ להיעזר במומחה להשקעות, שיבחן באופן מעמיק את מפת הצרכים, האפשרויות והציפיות של הלקוח.

התוצר הראשוני של ייעוץ השקעות הוא המלצה על ענפי הנכסים ושיעורם בתיק, למשל, 10% אגרות חוב ממשלתיות, וכן הלאה. הפירוט המדוייק של כל סעיף אינו נמצא בתחום התמחותו של היועץ; לכן, אם מדובר בהשקעה במניות – אין ליועץ כל יתרון עליך בבחירת הרכב המניות המסויים המתאים לך.

אבני הבניין של רכיב ניירות הערך בתיק הנכסים הם מניות, אגרות חוב, תעודות סל, קרנות נאמנות, יחידות השתתפות וכיוצא בכך.

צ'ריס – בניית תיק מניות אופטימלי

בניית תיק מניות דומה לליהוק של צוות שחקנים למשימה. עולם המניות הוא עולם אדיר בהיקפו, ואנו, בצ'ריס פורסים אותו בפניכם – כל מניה היא שחקן שיכול להצטרף לקבוצה שלכם. כדי ליצור את ההרכב הטוב ביותר לקבוצה שלכם, אתם צריכים לשרך את דרככם למאות ואלפי קבוצות, לראות את השחקנים שלהן בפעולה, לעבור על רקורד הביצועים שלהם בכל יום בשנים האחרונות – ורק אז לבחור את ההרכב האופטימלי – את "קבוצת החלומות" שלכם. בעבר, כדי להגיע לתיק מניות אופטימלי היה צורך בשורת פעולות מסובכות ויקרות ובצוות ענק של מומחים.

כיום, זה בדיוק מה שעושה צ'ריס בזכות יכולותיה המדהימות: מערכת צ'ריס מקבלת נתונים מקוונים מ-4 בורסות מרכזיות בעולם (בעתיד מספרן יגדל), בוחנת את הנתונים המעודכנים והרלבנטיים ביותר של כ-9,000 מניות הנסחרות בהן, על בסיס פעילותן בבורסות ב-3 השנים האחרונות, ומפיקה מהם תיק מניות אופטימלי על פי הדרישות שהצבת לצ'ריס לבניית התיק (דרגת סיכון, סכום ההשקעה ועוד).

התוצר שצ'ריס מפיקה בסיום התהליך (המהיר – מספר דקות) הוא תיק מניות אופטימלי. תכולת תיק זה יכולה להפוך ל"רשימת קניות" אצל פקיד ההשקעות בבנק או באתר הבנק שלך, ויכולה גם להפוך ל"תיק וירטואלי" שמתנהל במערכת, תחת מעקב שלך אחרי ביצועיו.

אנחנו מזמינים אותך להתנסות במערכת צ'ריס, ולבחון את היכולות שלה. זה יכול להשתלם לך בגדול!

חשוב: המודל העסקי של צ'ריס מבוסס על תשלום דמי מנוי עבוחר השימוש במערכת. אין לצ'ריס כל קשר עם בתי השקעות, בנקים או כל גוף אחר. והתיקים הנבנים בצ'ריס מבוססים על מודל מתמטי ללא הטיות או אינטרסים אחרים.

0 comments
bottom of page